دفتر کامالا هریس: انتقاد او از اسرائیل به مذاکرات صلح غزه آسیبی نمی‌رساند-راهبرد معاصر

دفتر کامالا هریس: انتقاد او از اسرائیل به مذاکرات صلح غزه آسیبی نمی‌رساند

دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که انتقاد او از اسرائیل به مذاکرات صلح آسیبی نمی‌رساند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۷۲

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که انتقاد وی از اقدامات اسرائیل در نوار غزه آسیبی به مذاکرات صلح وارد نخواهد کرد.

 

نامزد احتمالی دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در روز پنج‌شنبه در واشنگتن، گفته بوود در مورد «رنج‌ها» در غزه «سکوت نخواهد کرد».

 

اظهارات هریس که لحن تند و جدی داشت، منعکس کننده تغییر احتمالی رفتار آمریکا با نتانیاهو پس از ریاست جمهوری جو بایدن است.

 

هریس در جمع خبرنگاران در عین حال گفته بود که «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و نحوه انجام آن مهم است.» او گفت که به نتانیاهو این اطمینان را داده است که از اسرائیل حمایت خواهد کرد و خواستار پایان این جنگ شده است.

 

در واکنش به این اظهارات، یک مقام ارشد اسرائیلی به تایمز اسرائیل گفته بود که سخنان هریس «می تواند مذاکرات صلح را پیچیده کند.»

 

با این حال، یکی از دستیاران معاون رئیس جمهور اعلام کرد «دفتر معاون رئیس جمهور هریس این ادعا را رد کرد که سخنان معاون رئیس جمهور می‌توانست رسیدن به آتش بس را دشوارتر کند.»

 

دولت رئیس جمهور فعلی آمریکا اذعان می‌کند که در هفته‌های آینده در رابطه با اظهارات هریس در مورد موضوع جنگ در نوار غزه، ممکن است تنش‌هایی ایجاد شود. معاون رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از فشار بیشتر بر اسرائیل و تحریم‌ها علیه شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری حمایت کرده است. / باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده